2010. január 28., csütörtök

Pizza 2


JD-nél láttam ezt a pizzát,mindjárt kipróbáltam,nagyon finom lett,de azt hiszem én maradok a régi bevált tésztánál,de a szószt azt megtartom.és a foghagymás olaj nagyon jó ötlet.:)


30 dkg liszt,2 dkg élesztő,1 ek olaj,1 csapott tk cukor,kb. 2 dl langyos víz
A szószhoz:


1 kis konzerv paradicsompüré1 dl vízfűszerek (kakukkfű, oregánó, rozmaring, bazsalikom)1/2 mk só2 mk cukor
A pizza szélére:

  • 1 tk olívaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
+ feltét és reszelt sajt

Mindent úgy tettem, ahogy duende leírta - a lisztet összekevertem a sóval, adtam hozzá olajat és hozzáöntöttem az előzőleg cukros, langyos vízben futtatott élesztőt. Jól kidolgoztam a tésztát, amely se nem lágy, se nem kemény :) A munkalapon, tál alatt kb. 40 percet kelesztettem, majd szépen kihúzkodtam, a szélét vastagabbra hagytam és sütőpapírra tettem. Mindeközben a sütőmet a legmagasabb hőmérsékletre (250 fokra) előmelegítettem a gáztepsivel együtt.
A pizzát a szósszal megkentem,majd kockára vágott sonkát,kukoricát,lilhagymát, melyeket reszelt sajttal borítottam be. A sütőben legalulra helyeztem a tepsit és kb. 12-14 percig sütöttem. Rácsra tettem egy kicsit hűlni és a szélét bekentem a javasolt fokhagymás olívaolajjal - isteni finom így :)

1 megjegyzés:

szepyke írta...

Jaj. Kellett nekem éjjel blogokat nézni, és még vacsorázni sem vacsoráztam. És imádom a pizzát!:)