2010. július 20., kedd

Párizsi croissant


Imádom a croit.Mikor egy látványpékségben dolgoztam reggeli sütésnél mindig ettem egyet,mert nem bírtam ki reggeliig.de inkább a sós változatot szeretem mint az édeset.Most megsütöttem és esküszöm isteni finom lett.

Hozzávalók:2,5 dl langyos tej,50dkg liszt,65 g cukor,7 g só,25 g friss élesztő vagy 15 g szárított élesztő.


A hozzávalókat a dagasztógépbe tesszük és végig futtatjuk a dagasztó-kelesztő programot. Ha kész,kivesszük és téglalap alakúra nyújtjuk.Rákockázunk margarint,majd félbehajtjuk,megint rákockázunk egy adag margarint,megint félbe,és utoljára megint margarint.25 dkg margarint kell elhasználni hozzá.30 percig állni hagyjuk,majd kinyújtjuk kb 45x15 cm-re és háromszögekre vágjuk(nekem 12 db lett belőle)A szélesebb végétől feltekerjük,és sütőpapíros sütőlemezre rakjuk.kb 30 percre pihentetjük nem huzatos helyen.majd megkenjük felvert tojássárgájával és előmelegített sütőben 220 fokon 10 perc alatt megsütjük.

Elnézést kérek mindenkitől,a hibás adatokért a só 7 dkg helyett 7 g az élesztő 25 dkg helyett 25g .

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Genial dispatch and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Gratefulness you for your information.