2009. július 26., vasárnap

Kárpáti borzaska.


Borzaska nevű ételről már hallottam,de még nem ettem,és nem is készítettem.Vettem elő karajt ebédhez,és valami könnyűt de finomat akartam csinálni.Jutkánál találtam ezt a receptet,és tudtam,hogy meg kell csinálnom.Férjemtől,meg bezsebeltem a dicséretet.:D

1kg sertéskaraj, vagy csirkemell filé
3 közepes szem krumpli, 8 gerezd fokhagyma, 3 tojás,
6-7 evőkanál liszt a masszához, olaj a sütéshez, tejföl, reszelt sajt, só, őrölt bors, kevés vegeta, kis adag liszt a panírozáshoz.


A krumplikat megpucolom, és apró lyukú sajtreszelőn lereszelem. Hozzáadom a reszelt fokhagymát, a tojásokat, a lisztet, ízesítem sóval, borssal, és a kevés vegetával, majd félreteszem kicsit pihenni, hogy kicsit összeérjen.(a közepesnél kicsit sűrűbb legyen a massza)
A húst megmosom, szeletekre vágom, és nem túl vékonyra kiklopfolom (én a tenyeremmel nyomkodom szét,így nem sérülnek a rostok) Kicsit megsózok minden szeletet, először lisztben, majd a krumplis masszában jó alaposan megforgatom. Majd serpenyőben olajon megsütöm. Nem hirtelen sütöm, hogy jól átsűljön a husi. Ha szép aranybarna, papírtörlőn lecsöpögtetem, és mehet a tányérra. A hús tetejét a tányéron megkenem tejföllel, megszórom reszelt sajttal, és már fogyasztható is!

Nincsenek megjegyzések: