2009. február 26., csütörtök

Fehérbabos krém



Stahl Judit könyvében láttam ezt a receptet,de legalább 2 éve csak szemeztem vele,aztán összeszedtem a bátorságom,és tegnap megcsináltam.Nagyon finom garantálom.

Hv:6 evőkanál olaj+1 deci olaj,2 csokor újhagyma,2 doboz 40 dkg fehérbab konzerv,1 húsleves kocka,bors,kakukkfű, ízlés szerint só.


Lábosban az olajon megpárolom az apróra vágott hagymát,és hozzá keverem a lecsöpögtetett babot.Annyi vizet öntök hozzá,hogy ellepje a hagymát,és a babot.Belemorzsolom a húsleveskockát,és erős tűzön felforralom.Ha felforrt,leveszem a lángot,és 5 percig tovább főzöm.Hozzá keverem a kakukkfüvet,a borst,majd újra nagy lángon elfőzöm róla levet.Ha elfőtt,1 dl olajat ráöntöm, összeturmixolom,vagy botmixerrel pépesítem.Sózzuk meg,de szerintem nem szükséges.
Pirítósra,vagy melegszendvicsre nagyon finom,és tényleg nem lehet róla megmondani,hogy babból van.:)

Nincsenek megjegyzések: