2009. január 31., szombat

Kukorica leves



A lányok betegek voltak,ezért valami gyors levest szerettem volna.Múltkor láttam az egyik régebbi Príma konyhába ezt a levest.Rögtön megtetszett.

Hv:30 dkg fagyasztott vagy dobozos kukorica,1 szál póréhagyma,1 ek margarin,1 tojás,1 ek tej,1 kk zelleres só(Horváth Rozis) őrölt fehér bors,2 ek liszt,1 kis csokor petrezselyem,2 leveskocka

A kukoricát leszűrjük,felengedem.A póréhagymát megtisztítom,és vékony karikára vágom.A margarint edényben felolvasztom rádobom a póréhagymát a petrezselyem felét és párolom.Beleteszem a leveskockákat és felengedem 1 liter vízzel.10 percig forralom.Közben a tojást a tejjel,lisztel a fűszersóval,borssal simára keverem.Amikor felforrt beleteszem a kukoricát és további 10 percig forralom.Vékony sugárba belecsurgatjuk a tésztát,és kb 1 percig főzzük.
Petrezselyemmel megszórva azonnal tálaljuk,mert a csurgatott tészta gyorsan besűríti a levest.


Amit változtattam:póréhagyma helyett újhagymát raktam bele,és zelleres só helyett 9 fűszer keveréket használtam(ez is Horváth Rozis). Szerintem minden hasonló fűszerrel finom,de el is hagyható.

1 megjegyzés:

Ebdette írta...

Erre a zelleres sóra kivi vagyok! Hogy néz ki? Zacsiban van vagy dobozban??